Korzyści z zastosowania metody PDR

Wgniotki na powierzchni karoserii to jedna z powszechniej występujących usterek samochodowych. Wiele z nich powstaje zupełnie bez winy właściciela pojazdu – wystarczy, że na auto spadnie grad lub zostanie lekko uderzone przez inne auto na parkingu. Niezależnie od przyczyn ich powstawania, gniotki można w prosty sposób usuwać przy pomocy metody PDR. Dlaczego warto z niej korzystać?

metody PDR Na czym polega metoda PDR?

PDR, czyli Paintless Dent Repair to stosunkowo nowa metoda naprawy karoserii, pozwalająca uniknąć wyklepywania jej tradycyjnymi technikami. Dzieli się ona na dwie techniki:

  • Wypychanie – nazywane też „masowanie”, polega na wypchnięciu blachy od wewnętrznej strony karoserii przy użyciu narzędzia nazywanego po prostu wypychaczem. Stosuje się je tam, gdzie do karoserii można się dostać łatwo od środka, np. na klapie silnika,
  • Wyciąganie – nazywane jest metodą „na klej”. Wykonuje się je przy pomocy narzędzia nazywanego grzybkiem, które klei się do wgniecenia po zewnętrznej stronie karoserii. Technika ta stosowana jest tam, gdzie nie ma łatwego dostępu do wgniecenia od strony wewnętrznej, np. na drzwiach czy dachu – można w ten sposób uniknąć czasochłonnego demontażu elementów takich jak podbitka sufitowa.

W obu przypadkach naprawa polega na wywieraniu nacisku na wgniecenie aż do momentu jego wyprostowania.

Dlaczego warto skorzystać z metody PDR?

Jedną z głównych korzyści płynących z zastosowania metody PDR do usuwania wgniotek jest minimalizacja kosztów. Taka naprawa jest wyjątkowo tania, usunięcie pojedynczego wgniecenia to wydatek od 50 złotych. To wyjątkowo mało w porównaniu do bardziej inwazyjnych metod, które pociągają za sobą dodatkowo koszt pod postacią lakierowania elementu. Naprawa metodą PDR jest również znacznie tańsza od wymiany całego elementu. PDR to sposób na oszczędzenie nie tylko pieniędzy, ale również czasu – wyciągnięcie lub wypchnięcie wgniecenia jest bardzo proste i trwa maksymalnie kilka minut, naprawę można wykonać właściwie od ręki, a po jej przeprowadzeniu samochód jest  od razu gotowy do drogi.

Kolejny atut metody PDR to fakt, że nie przyczynia się ona w żadnym stopniu do uszkodzeniach powłoki lakieru ani blachy. Warunek jest jeden – naprawa musi zostać przeprowadzona przez specjalistę dysponującego odpowiednim sprzętem. Gwarantujemy, że spełniamy te warunki, a do każdej naprawy podchodzimy profesjonalnie.

Czy metoda PDR ma wady?

Tak jak każda technika, również PDR ma pewne wady. Przede wszystkim należy pamiętać o tym, że znajduje ona zastosowanie w naprawie wgnieceń o stosunkowo niewielkich rozmiarach. Jeśli wgniecenia zajmują znaczny obszar karoserii, wyprostowanie ich może być bądź niemożliwe, bądź bardzo kosztowne. Druga wada PDR to fakt, że nie znajduje ona zastosowania w przypadku elementów karoserii, na których doszło do załamania blachy lub pęknięcia powłoki lakierowej. Przed każdą naprawą konieczne jest ocenienie stanu karoserii przez specjalistę.